Spring-mee-op-de-kar-naar-Mali.reismee.nl

Voor ik naar Afrika kwam, had ik nog nooit: ... (25/03/2012)

1. een klapband meegemaakt

2. de wc moeten doorspelen met een emmer

3. een babyhagedis doodgetrapt (Ruth)

4. van het woord frozé (= bevroren volgens Sara ;-) ) gehoord

5. een kakkerlak in mijn muskietennet gehad (Ilse)

6. met een muskietennet geslapen

7. zoveel muggenbeten gehad (40 op mn li.-been = max.)

8. in mijn zweet wakker geworden

9. een duizendpoot gepord met een verlengd oorstokje en door het doucheputje gespoeld

10. me gewassen met putwater

11. me zooooo vuil gevoeld

12. zo weinig blanken gezien

13. het woord ‘toubabou' zo vaak horen vallen

14. zoveel aardappelen gegeten

15. een gasfles in brand zien staan

16. 6u in een vliegtuig gezeten

17. mensen zo vaak horen gillen bij het zien van vieze beesten (kakkerlakken, spinnen, muggen, hagedissen, duizendpoten, schorpioenen, ...)

18. zoveel dieren in ene keer onbegeleid de weg zien oversteken (runder-buffelachtige dieren, schapen, geiten, ...)

19. zoveel water, tomaten, la vache qui rit, brood en zout in mijn leven gegeten/gedronken

20. zoveel Nederlandse fouten gemaakt

21. in het Frans gedroomd/gedacht

22. een baby van nog geen dag oud gewassen

23. zoveel serieuze gesprekken gehad met mensen die ik nog maar een paar weken ken

24. zoveel harde, pijnlijke korsten in mijn neus gehad (van het stof, btw)

25. me nog altijd vies gevoeld, nadat ik gedoucht was

26. in een taxi gezeten met 5 man en 7 koffers

27. mijn muziek/instrumenten zo hard gemist

28. bruine zeep en een vodje gebruikt voor de afwas

29. met een zaklamp naar het toilet moeten gaan

30. een baby op mijn rug gedragen

31. een pot confituur open gemaakt door met een met op de deksel te slaan tot de toon verandert (trucje van Sr. Suzy)

32. zoveel/vaak/lang moeten afwassen

33. zolang zonder familie & vrienden gezeten

34. zolang een dagboek bijgehouden

35. blonde vleermuizen gezien

36. mijn hart verloren aan een Afrikaantje (Pascali <3)

37. een frigo gezien die op 23° stond

38. zoveel kleren handmatig gewassen

39. een schildpad en een antilope samen in een kooi gezien

40. een staatsgreep meegemaakt (23/03/2012)

41. zoveel gebeden

42. op een scooter, motor en jakarta gezeten

43. zo'n lange reis gemaakt (ca. 6000 km)

44. zoveel baby's gewogen en gemeten

45. een bevalling meegemaakt

46. een besneden vrouw gezien

47. een placenta + placenta-put gezien

48. bepist en bekakt geweest

49. met lei en krijt geschreven

50. vrouwen hun kind aan één armpje omhoog zien heffen

51. thee gedronken met snoepjes in

52. een babykakkerlak gezien (een grote eigenlijk ook niet)

53. bloeddruk gemeten bij iemand

54. een week lang zonder stroom gezeten

55. geskyped

56. zo lang zo éénzijdig gegeten

57. in de open lucht geslapen

58. met 2 gsm's tegelijk gewerkt

59. een blog bijgehouden

60. zolang zonder internet gezeten (een week of 4 nu)

61. zolang zo weinig gehoord van mensen van wie ik dacht dat ze vrienden waren

62. zo weinig fut gehad

63. zo warm gehad

64. zoveel frank op zak gehad (655 CFA = €1)

65. zo vaak een rok gedragen

66. onverwacht een bezoekje gebracht aan wildvreemden

67. een huwelijksaanzoek gekregen, laat staan meerdere per dag

68. zoveel mensen met een mondmasker gezien

69. een geit een huis in of uit zien lopen

70. henna zien aanbrengen

71. een kip over mijn tenen voelen lopen

72. en baby zien wegen in een groene draagzak

73. zoveel zwarte zakjes op straat zien liggen

74. een bibliotheek open gehouden

75. moeten switchen tussen 4 verschillende talen op 1 dag

76. in een klooster gewoond

77. een gasvuur zelf aangestoken

78. to geproefd (magnok & maïs)

79. beurre de charité gebruikt

80. een gsm aan het plafond zien hangen of id muur zien steken

81. geiten over een muur zien lopen

82. zolang op teenslippers gelopen

83. mensen zoveel naar mij zien staren

84. zoveel kinderen op blote voeten zien lopen

85. met zo weinig ontvangst geleefd

86. een baby in een pompebak gewassen

87. meegemaakt dat de diepvries 3 keer in brand is gevlogen

88. een doodgeboorte gezien

89. een zwaar ondervoed kindje gezien & gevoed

90. meermaals mijn wekker gezet om ons ‘boeleke' eten te gaan geven

91. mensen zo ongerust ‘gemaakt'

92. een zwarte non gezien

93. iemand met een eclampsie-aanval gezien

94. een pasgeboren kindje vastgehouden terwijl de mama in kritieke toestand verkeerde (nu gaat alles terug goed)

95. mensen zo in paniek zien slaan

96. een voet in Afrika gezet

97. zolang geen tv gekeken

98. zolang geen jeansbroek gedragen

99. iemand zo dankbaar gezien met een hoopje oude kleren

100. iemand zo hard gemist

101. zoveel meegemaakt op 24 u tijd

102. een kakkerlak op zijn rug zien liggen

103. met vroedvrouwen meegelopen

104. een bisschop van dichtbij gezien

105. langs een schaap op de bus gezeten

106. buiten geslapen in de regen

107. me zo vrij gevoeld

108. zoveel geld uitgegeven (alé, en mijn ouders ook heel veel, waarvoor dank!!!!)

109. zo fel kunnen bewijzen dat ik zelfstandig ben/kan zijn/ wil zijn.

110. me zo blij gevoeld met zo weinig

111. langer dan 10 dagen van huis geweest (dit was in totaal 90)

112. zo medelijden met iemand gehad

113. zoveel nagedacht over mezelf en mijn toekomst

114. zoveel behoefte gehad aan affectie

115. mijn gsm & laptop opgeladen met zonne-energie

116. code 37 gekeken (nu ben ik verslaafd ;-) )

117. de verjaardag van een zuster gevierd

118. (2 congolese) zusters zo uit hun dak zien gaan

119. zelf choco gemaakt

120. een kind een vis uit het vuistje zien eten

121. zolang geen bier gedronken ;-)

122. gedanst op ‘Ai se eu te pego' ;-)

123. van zoveel mensen afscheid moeten nemen

124. zoveel stof gezien

125. een zandstorm meegemaakt

126. van ‘Second Hand Serenade' gehoord

127. zolang geen lenzen gedragen (alé, sinds ik er heb toch)

128. me zo blij gevoeld door een telefoontje of smsje

129. een (gepensioneerde vroed-)vrouw met zoveel weeskindjes onder haar vleugels gezien

130. om half 9 's avonds slippers & thee gekocht

131. een huisdier gehad (Joepie, de hond!!!)

132. iemand zijn zweet aan de gordijnen van de bus zien afvegen

133. een uur moeten wachten op de bus

134. een muskietennet (in het donker) vastgemaakt

135. het woord ‘funselen' gebruikt

136. gebruik gemaakt van ‘western union'

137. geiten op het dak van een bus gezien

138. de motor van een bus van dichtbij gezien

139. de zetels van een bus voorover geklapt gezien

140. mensen de motor van een bus zien afkoelen met een jerrycan water

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!