Spring-mee-op-de-kar-naar-Mali.reismee.nl

Eerste indruk

Le premier,

de reisis vlot verlopen.'S morgens om half 10 aangekomen in Brussel (de TGV vertrok pas om 12u18 maar beter te vroeg dan te laat). Dan na het afscheid de TGV op richting Charles-de-Gaulle. Hier overal vlot doorgeraakt, maar er toch ingeslaagd om maar net op tijdin te checken (we waren zogezegd de laatste, maar een halfuur later stapten er nog mensen op het vliegtuig).
Na 6 uur vliegen (waarbij Avatar,the Lion Kingen nog vele andere mogelijkheden voor ontspanning zorgden)aangekomen in Bamako.
Djibi bracht ons dan naar de Bed&Breakfast (wonder boven wonder gingen er 7 tassen en 5 man in de taxi), waar we tegen 00.00u in ons bedje lagen.

We zijn echter amper 24 u in Mali en ik ben er reeds 2 avonden in geslaagd om het bij een 'frisse' 25 graden koud te hebben. Overdag lekker warm (maar niet benauwend, zoals in België)bij zo'n 30 graden.

Vandaagzijn wede dag begonnen met de kennismaking met een andere Belg, die op 24 december vertrokken is en de weg van België naar Mali helemaal met de auto heeft afgelegd.
Samen zijn we danmijn visum gaan verlengen en zijn visum gaan aanvragen. Het aanvraagformulier bestond uit een handgeschreven blad met een snelle kribbel onderaan (zeer officieel allemaal). Na een uur (en wat extra geld op tafel), hebben we uiteindelijk kunnen regelen dat we vandaag, in plaats van morgen,ons visum al mochten gaan halen.

De rest van de dag doorgebracht met het verkennen van Bamako. Het verkeer is hier nog erger dan in Italië. Brommers rijden tussen de auto's en busjes door en niemand houdt zich aan de rijvakken. Als het groen is betekent dit niet per se dat je mag doorrijden en als je wel mag doorrijden, wordt er binnen de 2 seconden getoeterd als je niet snel genoeg vertrokken bent.
Nog nooit zo veel mercedessen en chique, dure jeeps bij elkaar gezien. En daar rijden dan de meest krakkemikkige busjes (met mensen die eraan hangen,heel veel bagage op het daken zonder deuren) tussen.

De taxi die we terug naar onze Bed&Breakfast genomen hadden, moest een aantal keren stoppen om water onder zijn motorkap te gieten om de motor af te koelen en tijdens de rit viel ineens de (zelfgemaakte) sleutel uit het contact (en toch bleef de auto rijden).

Morgen reizen we door naar Koutienso en kan het echte avontuur beginnen.

Tot de volgende keer!

An

Heyy Heyy,

Heel fijn om te horen dat je goed zijt aangekomen! :D
En je hebt al precies een heuse cultuurshock meegemaakt.
Vanachter mijn laptop kan ik het mij moeilijk voorstellen, maar het lijkt me allemaal vreemd geweldig :)
Amuseer je en hopelijk gaat ge 25 graden nog warm vinden he ;)

Xx.

Mamma

Dag Botje

Blij dat alles goed is en tot nu toe alles vlot verlopen is.
Dat van "koud krijgen bij 25 graden" heb je duidelijk van mij, papa lacht mij in de zomer ook altijd uit als ik 's avonds bij 25 graden een trui ga aandoen of een fleece mee naar buiten neem. Ik hoop dat de reis vandaag vlot verloopt en jullie veilig in Koutienso aankomen. Aangezien zowel het verkeer als het wagenpark niet echt naar behoren verloopt, is enige moederlijke bezorgdheid wel op zijn plaats.
Hier alles normaal, behalve het weer. Geen 30 °C, maar 10°C en veel wind+regen, en zelfs een storm tussendoor.
We miss you, dikke kus!

Papa

Hey Kathelijne,
Ik ben blij dat alles in orde is. Je klonk gisteren toch zeer opgewekt aan de telefoon. Ik vermoed dat je reis naar Koutienso op zich al een heel avontuur zal zijn. Ik ben benieuwd naar je relaas hierover. Geniet ervan, wees voorzichtig en tot binnenkort. Dikke knuffel ! ! !

Jasmien

Het begin van een onvergetelijk avontuur.
Koutienso wordt nog mooier, wacht maar af.
De verhalen over taxi's die rijden op een onvoorstelbare manier, klinken bekend in de oren.

Veel, veel plezier !

Goele

Ben blij dat je goed bent aangekomen! Geniet ervan Koeks!

tante Mimi, nonkel Bart en Silke

Hallo Kathelijne,
We zijn heel blij te horen dat je goed bent aangekomen. Stel het verder heel goed. We blijven alvast je reis volgen. Heel dikke knuffel van ons drietjes uit Aalbeke.

nonkel tony en tante franca en kids

opgelet

wij houden je in de gaten :)

grts en hou hem haaks

Anne Sterkens

Hoi

Zie da je daar precies goed bent aangekomen
het lijkt meer op vakantie, geniet er nog even van
nog veel succes en blijf het daar goed doen en af en toe iets laten horen

groetjes
Anne

Veerle

Hoi nichtje,

zo te horen heb je bepaalde trucs om je doel te bereiken al goed onder de knie :-)
Geniet er van en ik kijk uit naar je volgende bericht!

Veel plezier,

Veerle

Tante Karin

Dag lieve globetrotter,
Een dikke kus uit Strombeek van ons vier en geniet van dit onvergetelijk avontuur, ook in de moeilijkere momenten. Na enkele maanden andere 'geuren en kleuren' ga je des te meer genieten van het paradijsje België en zeer goed kunnen relativeren, denk ik. De groetjes aan de zon! xxxx Tante Karin

Fredje

Hey Kathy,
Fijn te horen dat je goed bent aangekomen en dat je al direct beseft dat je met geld onder de toog te geven alles sneller kan bekomen, hihi!
Lucky you dat al je bagage er trouwens al bij was bij aankomst... Ofwel heb je stevig bijbetaald ofwel ben je geboren voor het geluk :-) (Ik weet me nog te herinneren dat je gelukkig overal een tandenborstel kan kopen als je bagage in CDG naar Madras wordt gestuurd ipv naar Calcutta :-D)
Intussen ben je weer een paar dagen verder en heb je wrschnl weer vanalles mogen meemaken...
Houd ons zeker op de hoogte en geniet van je uitstapje daar!! Je gaat wellicht af en toe nog es wegdromen naar die verkeerschaos als je terugbent in ons apenlandje!
Nieuwsgierig naar de eerste foto's trouwens :-)
Groetjes en tot snel!
Slaapwel en keep in touch xxx

franca tony fabio david daniel

Hey Botje,

Hopelijk ben je goed geïnstalleerd daar bij de nonnekes en is alles ok.
Geniet van het avontuur en wees voorzichtig.
Wij blijven u volgen vanuit het grijze België.
Dikke knuffels van ons alllemaal!